Tillbax!

Ja Pilla, jag håller med dig. Är alldeles för dålig på att uppdatera min blogg.

Har svårt att sätta mig vid datorn, när jag kommer hem., men här kommer lite uppdatering för veckan som gått.
Måndag & tisdag var det jobb, jobb, jobb.... Åkte hemifrån vid 6,45 och landade åter på Illervägen vid 20-tiden. Då var det bara att fixa "måste" grejerna, växla några ord med killarna och i säng.....
I tisdags var det första träffen på 100-kilos klubben. Liten besvikelse när jag ställde mig på vågen. -2,5 kg.
Jag som varit så duktig med motion och ätit 100 % rätt, förutom 1 kula Ottoglass och 2 glas vin. Men när Frida, min coach sammanställt alla resultat, fick jag högsta betyg!!!! Mätningarna visade att invärtes fett minskat och muskelmassan ökat. Så nu är det nya tag tills det är dax igen om 2 veckor.

Vet inte om jag berättat att storsonen Fredrik nu har beslutat sig för att stanna hemma i Åhus, tills det är dax för ny skidsäsong i Trysil, vilket mamma Arvidsson är väldigt glad över. Han är igång med fotbollen och står i mål för Åhus IF. Denna veckan skulle han spela med b-laget och som vanligt frågade han om jag kom och kollade. Bortamatch mot Kivik. Nej, nej, nej... tänkte jag, samtidigt som ångesten ramlade över mig. Vet ju att han uppskattar när man är och tittar. Jag förklarade att han inte skulle räkna med det.
När han väl åkt velade jag fram och tillbaka, men nej..... Jag hoppade, denna gången....
Fixade ute i trädgården och hade koll på när matchen skulle vara slut. Ringde för att visa mitt intresse. Då säger Fredrik i telefonen.... Vilken tur mamma att du inte åkte för det var inte Kivik vi spelade i, det var Kiaby.... Är han inte för go.... vilken koll han har!!!! 

Idag har det varit "Lilla Gärdscupen" i Vinnö, där Ida spelar. En förlust och en vinst. Inte vilken vinst som helst utan vinst mot Åhus..... Dom är ju bara för goa dessa små som jagar bollen. Annat än de 1,90 meters killar jag har. 
Imorgon spelar Isabelle, motståndet är KDFF. Bara att kämpa på. Håller tummarna........

Nu blir det lite msn-tjatt med ......., slutet på Se upp för Dårarna och sen sängen...

Må så gott!
Kram Eva

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0