Rasande fart!!!

Vart tog helgen vägen? Den bara försvann, men med full aktivitet....
Igår ringde klockan 05,30..... en lördag! Ja, ni läser rätt. Då var det bara att kliva upp och styra färden mot Helsingborg. Där fick man lite förkänning på beachhandboll. Martin, Ahla, Rasse, Andreas, Henrik & Danne skulle representera Åhus Handboll. Klart så måste jag vara med. Jag älskar ju bara detta, alltså som supporter. Jag fick inte vara med. Jag får allt vänta till mammorna ska spela. Rätt glad för det, för grabbarnas tempo, är inget för mig.
De var lite sega när vi kom fram, men det var bara till att börja värma upp.

Martin, det var handboll, inte fotboll...... Han hade full aktivitet med att kicka boll under uppvärmningen.
Killarna skötte sig bra. Det blev final och fast jag inte kunde närvara blev det GULD!!!    Grattis....

Det är inte alltid så lätt att få ihop det i vår familj. Killarna & tjejerna har sina sporter, Helena jobbar helger, mamma och pappa är pensionärer. Man tycker dom skulle ha all tid i världen, men icke.....kan inte minnas att de var så uppbokade när de arbetade. I alla fall, hade vi bestämt att fira mors dag, som igår lördag, så det var att sätta sig på tåget och ge sig mot Yngsjö till klockan 5. God mat och trevligt sällskap.
Lite hastigt blev det bestämt att vi, några tjejer skulle besöka handelsbaren. Snabbt hem och duscha, hem till Dalle på lite förfest, där kom vi på att vi hade en gammal klasskompis som vi absolut skulle ha med oss. Tack vare våra ungdomars kontakter fick vi tag på Hasses nummer och vipps så var han uppringd och inbjuden till Handelsbaren.
Ett glatt gäng intog en rätt folktom Handelsbar. Men vi hade trevligt och många världsproblem blev lösta.
Plötsligt ringde min mobil, en orolig Martin som undrade var hans mamma höll hus...... Roligt att du bryr dig och det var ju faktiskt dax att bege sig hemåt, för då var klockan 02,30....

Ja, ni kan ju själva tänka hur Mors Dag har varit!!!
Inte så aktiv. Allt har gott i slowmotion. Min morgonrunda som blev av först vid 11-tiden var seg. Somnade rätt snabbt i solstolen. Fikade med killarna. Tack för middan på Åhmund..... Älskar det!!!
Kände efter fikan att jag bara skulle vila en stund!!! Har nu sovit i 3 timmar..... och ändå känns det inte som det skulle vara svårt att somna igen.
Nu ska jag ringa en del missade samtal, sen är det att ta tag i en ny arbetsvecka.
Må så gott.
Kram Eva

Kommentarer
Postat av: Sassa

Du det kan det väl vara värt! Men du vilka goa killar du har som verkligen bryr sig! Själv fick jag besök av Andre o Linda innan jag började jobba på morsdag och fick en nagelbehandlig till semestern som jag blev jätteglad för! Kramis!

2009-06-01 @ 21:35:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0