Långledigt, så skönt!

Då var sista arbetsdagen för denna veckan avklarad. Riktigt skönt att ha 4 dagars ledigt framför sig.

Träffen med en av bröderna Svensson, var lika trevlig som vanligt, synd (tyckte dom) att jag kom på att de lurade mig. Jag brukar alltid prata med Max, när det gäller kustvandringen, så mailväxlingen har varit med honom. När jag kom till Åhusstrand, stod han och pratade i telefon, så jag tog mig lite kaffe och slog mig ner.
När Max (trodde jag) samtal var över kom han och satte sig och diskussionen var i full gång. Då kom den andre brodern, som jag trodde var Mats.
Usch vad rörigt.
Rätt snart förstod jag att det inte stod rätt till. Kände lite misstankar om att de spelade ett spratt med mig. I sista mailet jag skickade till Max, bad jag att han skulle kolla en sak till mig och när jag frågade om det, satt han som ett frågetecken.
Där var de avslöjade! Så kul dom tyckte det var!!

När jag sen åkte vidare in till stan för att jobba några timmar, såg jag Martin stulna cykel vid Villaskolans buuhållsplats. Bara att ringa polisen och meddela att jag hittat den. Men det var inte så bara!! Orkar inte skriva ner hela historien, tar en evighet, men 1½ timme senare var jag på jobbet. Gud vad komplicerat att få tillbaka en cykel, eller rättare sagt, vi har inter fått tillbaka den ännu. Dom som nu har snott cykeln kan ju anmäla den försvunnen och då måste det ha sin gång..... Gud vad jag blir trött..... Ut och jaga tjuvar och banditer istället.

Blev hämtad av lillsonen på jobbet idag. Han hämtar gärna. Är det någon som behöver skjuts hem efter sen utekväll? Ring Martin! Han kör gärna, men tankar mindre gärna.

Nu hoppas vi på härliga dagar..... " Le mot solen och håll skuggorna bakom dig"
Kram Eva

PS. Micke, det blir Buffé på kustvandringen....
       Pilla, lovar att ta mig i kragen och komma ut en runda.



Kommentarer
Postat av: Blogg-Pilla

Ta bara cyklen nästa gång, det gör vi nu för tiden o det funkar bättre, Jenny hittade Josses häromdagen för andra !! gången

Hittar du mina däck och fälgar kan du väl ringa haha

2009-05-21 @ 22:47:49
URL: http://pernillanordholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0