En "icke göra något" helg.

Åh, vad jag varit duktig idag. Kl är 07.57 och jag har precis kommit hem från min runda.
Typiskt att man vaknar så tidigt när man är ledig. Men det var bara till att gå upp 06,42 när ögonen öppnades, ingen idé att ligga där och snurra i sängen. Nej, vilken underbar stund med allt detta fågelkvitter.
Nu sitter jag och lyssnar på kaffekokarens ljud och känner hur doften av kaffe börjar sprida sig.
Denna helgen ska jag bara "vara". Ska bli så skönt. Det enda inbokade jag har är mamma handbollen imorgon kl. 20,00. Det kan man väl stå ut med.
I torsdags hade jobbet, en av två kvalspel i vår årliga bowlingturnering. Alltid lika roligt och alla går in för det till max procent. För att kvalificera sig till final skulle man man ha minst 127 poäng. Vi hade 130! Så på tisdag gäller det.
Var nere med några kompisar och spelade igår. Gick inget vidare alls, kan jag meddela. Inte för mig del i alla fall. Fattar inte vad dom gjort med kloten där. För det måste vara fel på kloten!!!!!
Nu är kaffet klart och tidningen väntar innan det är dax att gå ut igen. För en sån härlig dag som idag ska tillbringas ute.
Må så gott.
Kram Eva
PS. Hi, hi... Micke. Hade önskat du var med på tågresan. Då hade gnällspik varit lindrigt sagt. :-)

Kommentarer
Postat av: BloggPilla

Måste vara vår ålder som gör oss påminda att vi måste upp samma tid som pensionärerna, kram

2009-05-18 @ 07:34:14
URL: http://pernillanordholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0