Veckan som gått.....

Trodde att lugnet lagt sig över Åhus, men inte hemma hos familjen Arvidsson. Så snabbt veckan blir uppbokad.
I måndags gick allt i slowmotion, det var skönt, med tanke på veckan som gått, med all handboll och för veckan som då låg framför!!  Fick ett snabbt besök av kompisen Cilla, som är hemma på besök i Sverigen. Det är Cilla, som jag i november ska besöka i Veitnam.
I tisdags var det dax för träff med Cilla, Annika och Birgitta. Tre arbetskamrater från förr, om man får säga så...

Gemensam middag på Åhmund, men den lilla stunden räckte klart inte, när man inte träffats på många år och det är ju många man ska ventilera.... Fortsatte kvällen hemma hos mig med mycket prat och en hel del vin.... en riktigt höjdarkväll...

Ja, ni kan ju själv gissa hur jag mådde i onsdags...inget vidare, kan jag säga....Kombinationen med vin och sen natt är man ju inte riktigt van vid nu för tiden.
På onsdagskvällen var vi bjudna till Carina och Set på grillning. Då kan man ju snabbt räkna ut att det inte blir vatten till maten. Var lite bekymrad hur det skulle bli, men det blev hur bra som helst. Ännu en supertrevlig kväll, där tiden bara sprang iväg. Kändes som klockan var tolv, då Hasse tyckte vi skulle börja promenaden hem. Kom på rätt snabbt att klockan inte var tolv utan halv två...... Var blir tiden av, men tiden går ju snabbt när man har roligt....
Som tur var, mådde jag betydligt bättre i torsdags, trots kommentaren:
 - Du hinkade i dig en del vin i alla fall, vännen..... Visst har han humör :-)....
Carina var väldigt snabb att fylla på kan jag säga....

I torsdags var det dax att använda mina VIP-biljetter, som jag vunnit....

De är så j-vla bra.....Inte sista gången jag ser och hör dom, kan jag lova....
Tyvärr var vädret inte med oss riktigt. Helt ok när Lena & Orup framträdde, men när ungdomslegenderna Sweet stod på scen, regnade det rejält, så det var till att sätta sig i tältet....
Lill-sonen stod som chaufför idag, så halv tolv var han på plats för att styra färden mot Åhus....

Fredagen blev en riktig slappedag.... Hasse packade motorcykeln för att tillsammans med Widell köra till Göteborg på MC-träff. Jag själv gick inte många meter från soffan förrän fram på kvällen, då Martin tyckte jag skulle rycka upp mig. Det handla nog mest om att få ha TV:n för sig själv med kompisarna. Körde hem till Lena som kommit hem från Kroatien....

I lördags var det dax för den stora tävlingsdagen hemma hos Bitte & Kenneth.

Vinnarna blev värdparet, där vi la in om protest.....Crocketbanan var inte nådig, vill jag säga....
                    
Ja, det blev väldiga diskussioner och många kommentarer...Som vanligt också många, många goda skratt.... Att det bara kan finnas så många kommentarer. Kommentartävling utser jag Yvonne som vinnare, ingen som slår henne på långa vägar..... Som vanligt en mycket trevlig kväll....
Söndag, var en riktig söndag vill jag lova..... Förutom att Hasse kom hem förstås....
Nu väntar ytterligare två veckors semester.... I lite lugnare tempo, får jag hoppas....
Må så gott.
Kram Eva


Kommentarer
Postat av: BloggPilla

hallå!!!!! nu får du också komma i gång med bloggandet. kram

2009-08-16 @ 11:01:02
URL: http://pernillanordholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0