Vänner från förr.

Idag fick jag ett mail, från Madelene Braun! Madelene Braun, tänkte jag, det måste vara fel. Min kompis heter ju Marie Braun. Överskriften var "Vänner från förr". Denna Madelene berättade ingående om hur hennes liv varit och hur hon hamnat i Chicago......
Jag blev mer och mer förbryllad. Mailet innehöll inte bara några rader utan det var verkligen skrivet i massor, så det var bara till att läsa. Sist i mailet skrev hon, om hur hon hittat mig och min adress. Det var hennes bror som bor i Stockholm, som hade varit hemma hos några bekanta, där kvinnan i huset heter Kinna. Av någon anledning hade några gamla fotoalbum åkt fram, där jag hade lyckats komma  med på ett hörn. Tjejen på bilden (det var jag för ca 25 år sedan) tyckte Madelenes bror, var bekant på något vis. När de pratat vidare om tjejen på bilden, kom de fram till att Dag (som Madelens bror heter) mycket väl kände mig, då genom sin syster som omgicks med mig förr...
Denna Madelene Braun var för mig Madelene Elfgren (kommer du ihåg henne Pernilla), som jag lärde känna när jag gick på högstadiet. Men, det är ju i och för sig inte så längesen, eller.........
Hon skrev oxå om Tollarpsspexarna, där kom ett minne upp, som man har förträngt, eller hur Pernilla, men man kan ju inget annat än att skratta när man tänker på det....... Helt plötsligt var mailet jätteintressant och fredagen slutade väldigt trevligt, fast jag inte fick chansen i Let´s Dance ikväll heller.
Imorgon bär det till Malmö, där jag och Gunilla ska ha en helkväll med favoriten Tomas Pettersson och Kuta & Kör.
Ha de........


Kommentarer
Postat av: BloggPilla

Nej vännen, för mig väcks ingen klocka med det namnet, du får förklara närmare

Kram

2009-02-01 @ 14:42:33
URL: http://pernillanordholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0