NYTT ÅR SOM VILKET ÅR SOM!!!

Ja, då är det som vanligt igen, fast idag har jag tagit ledigt för att bara få känna sig ledig. En runda på stan, med lite diverse inköp. Är i Kristianstad varje dag, eftersom arbetsplatsen är placerad där, men någon återkommende besökare uppe i stan ska jag inte bli anklagad för. Nej, det är endast när det är någon speciellt ärende. Då blir det snabbt upp och fixa, sen tillbax igen. Idag kunde man gå i lugn och ro och bara strosa runt. Rätt kul, när man möter på en del kollegor som oxå är lediga. Betydligt roligare när man inte har en tid att passa.
Ett uppdrag jag hade, var att köpa present till Hjördis, som har födelsedag i dag. Grattis Hjördis, vi kommer ikväll.
Ett annat uppdrag var att lämna in hårddiskarna från min förra dator. har en del viktiga kort, bl,a från  Fredriks student. Gick en stund och letade efter JM data. Visste så väl var det låg, men skylten var bara borta. Ett snabbt besök inne på Smiths optik, där de informerade mig att det var länge sen det lades ner, ja ni ser. Inte ofta jag är i stan.
Det var bara att köra ut till Barondata eller DataBaronen, eller vad det nu hette. Där fick jag mitt livs chock. Att lägga över på USB-minne eller på CD skulle kosta runt 2000 kr. Att jag inte svimmade!!! Det var bara att ta med sig hårddiskarna hem igen.
Räddningen till det hela hade Mats. Mats syster och svåger jobbar med data och Mats den barnhärtige, hade nämnt om mitt problem så de hade all uttrustning med sig. Hem och hämta och Henrik fixade det. Tusen Tack. Ska återgälda detta, är så tacksam.
Det har blivit samtal med båda sönerna. Martin kommer hem imorgon. Längtar!
Idag har vi fått fint besök i Åhus. Svenska Handbollslandslaget har checkat in. Imorgon blir det besök i Sånnahallen, där deras träning ska hållas. Väntas blir lite besökare, så det blir att hålla kaffekokaren igång.
Har även hunnit att sitta en del vid datorn. Jag har en favorit på youtube, som jag bara måste dela med mig. Ett sagobröllop, som många av oss kvinnor hade önskat man hade fått uppleva.
 

LYSSNA OCH NJUT!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0