Nytt År Igen.

Ja, vad ska man säga. Det känns inte alls länge sen man tänkte tanken senast.
2008 har varit ett väldigt spännande år, med många nya upplevelser.

Ett år utan en enda dag med smärta, inte en gång som jag har fått återvända till sjukhussängen. Bara det, är helt underbart. En tanke jag tänker ofta. Ibland kan jag ändå saknar min läkare, vilken tur jag har haft, under alla år har han alltid tagit sig tid och funnits där. Vet att det börjar närma sig pension, både för dig och din fru och jag önskar er all lycka med många fina stunder. Känns så skönt att jag är frisk, hur skulle det annars gått utan min favoritdoktor.

En fantastisk upplevelse var studenten för Fredrik och allt vad det innebar. En hel del, kan jag säga till er som inte anordnat det ännu. men så roligt, det är ju inte bara själva studentdagen, det är så mycket runt om kring. Det jag tänker på mest, är ju balen. Så vackert med alla dessa ungdomar som var så fina. Det finns ju en del, som man följt sedan dom var små. Det var inte utan att en tår rann på kinden när man såg dessa, så fina komma gående på den röda mattan, tagna av stundens allvar.

Veckan efter studenten, hade vi släktträff, på pappas sida. Otrolig uppslutning, alla utom 2 hade möjlighet att närvara. Det var så roligt att träffa alla igen. Vi samlades på eftermiddan.  Det innebar faster, farbröder med barn och barnbarn. Vi tog en promenad ner till havet, där vi hade picknick. Det spelades fotboll på stranden, inte helt oväntat med tanke på att det var släkten Jönsson. Det fanns faktiskt några, som tog sig ett dopp oxå. Efter Sverige  Spaniel matchen, sa vi Hej Då till "de gamle" och vi kusiner med barn och respektive grillade och hade en trevlig kväll.

Den vanliga beachhandbollsvecka, var lika rolig som den brukar. Trevliga handbollsgäster,  som kom och gick mellan Illervägen och beachplanerna. Grattis till mina boys, som blev mästare i respektive grupp ni spelade i.

Under hösten blev det lite oroligt, men tanke på mitt arbete. Det kom fram  i en organisationsöversyn, att personalfolket skulle placeras centralt. Något som jag asolut inte ser någon vinning i överhuvudtaget. Jag har varit med om många omorganisationer, men detta är helt fel, för mig. Tog det väldigt hårt och mådde under en period väldigt dåligt. Men med åren har man lärt sig att det är upp till mig, ingen kommer och knackar en på ryggen, så jag bokade in ett möte med min chef och berättade precis hur jag kände det. I min situation, var det en del arbetsuppgifter som skulle över och en del stanna kvar i Handikappenheten. De arbetsuppgifter som ska vara kvar är de som jag brinner för. Efter en del översyn och förslag, fick jag en underbar julklapp av min chef. Jag skulle vara kvar i Handikappenheten. Tack Marie.

Som ni alla vet går livet upp och ner, det kan inte alltid bara vara uppåt eller neråt. Men det är tackvare motgångar som man uppskattar medgångarna och det är tackvare medgångarna man klarar av att hantera motgångarna.
Så det är med dom tankarna man går in i det nya året, för fast man hade motgångar under 2008 blev året ändå positivt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0