Ny soffa på plats....

Ja, nu är den nya soffan på plats. Har tänkt möblera om gäststugan och nr 1 var att införskaffa en bäddsoffa.
In på blocket och kolla. Hittade en kanonfin för endast 1000 kr, precis min smak. Hade inte stora förhoppningar om att den var kvar. På telefonen och till min stora glädje var den kvar. Säljaren var ärlig och sa att han redan sänkt soffan med 1000 kronor och att han inte gick ner mer. Ärligt tycker jag. Vi åkte dit, Lena (en kompis) och jag.
Soffan var jättefin, hade mätt innan så när jag kollade måtten passade den perfekt. Glad och nöjd, sa jag, " denna tar jag". Då frågade killen mig om han fick låna min tumstock. Javisst, sa jag och gav han den....... Han gick in ett annat rum och började måtta, jag och Lena fattade ingenting. Helt plötsligt säger han, "vet inte om jag vill sälja den"!!!!
Där stod vi.... Fattade ingenting..... Till slut sa Lena, du kan väl inte sätta in en annons och vi åker hit och tittar och sen ska du inte sälja soffan..... Helt förvirrad sa han att han skulle tänka på det och ringa mig dagen efter...... Jag var nog helt chockad, fattade 0. Där stod ham med min mått stock i handen och tyckte det inte alls var konstigt.........
Till slut vaknade jag upp och sa ok och bad om att få tillbaka måttstocken, Jaha, ska du ha den, säger han då........
Helt förvirrade gick vi. Satt helt tysta i bilen, tillslut sa jag bara, vad var detta för en människa....... Och sen började vi gapskratta, gud vad vi skrattade. Kändes riktigt skönt, det var länge sen man skrattade......
När jag varit hemma en stund, ringde killen. Då hade det dåliga samvetet kommit ifatt honom med hjälp av frun. Han berättade att frun blivit jättearg och förklarat för honom att så kunde man inte göra.. Ja, han förgyllde ändå min dag, med det goa skrattet. Han avslutade samtalet med att vi var välkomna att hämta soffan och nu står den där.
 

Visst är den fin!!!

Må så gott!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0