Vecka med många aha upplevelser.

Ja, denna veckan har varit en riktig berg & dalbana, som jag visserligen har vant mig vid nu. Tur att de djupa dalarna har fallit in just denna veckan, när man samtidigt har haft föreläsningar inplanerade just med positivt tänkande.
I tisdags, hade vi i enheten en hälsodag, där vi på förmiddan pratade oss samman, hur vi ska gå vidare med vårt hälsoprojekt. En mycket bra förmiddag. På eftermiddan var det besök av Bosse Angelöw, som ska vara en mycket bra föreläsare.
Tyvärr fick jag avbryta hastigt och lustigt, precis innan föreläsningen skulle börja. Han precis rusa in i 551:an  (bussen till Åhus) innan dörrarna slog igen. Åter en eftermiddag att sopa undan spillror.
Åter att ta nya tag och ett faktum är att jag måste tänka om, när det gäller framöver. Har gått på en riktig nit, när det gäller lättsamheten i en separation, där det framhävs att ordna allting till det bästa. Får skylla mig själv att man är så blåögd, tycker man skulle van nu.
När jag väl bestämmer mig för något, är jag väldigt driftig, så ny bostad är fixad och nästa vecka är vårt lilla hus ute till försäljning. Som tur är behöver jag inte flytta allt för långt. Jag kommer att ha närhet till havet och naturen, som jag älskar. Havet ser jag från mitt nya köksfönster. Underbart.
Det känns skönt att allt ordnat sig och sen med veckans avslutning, tillsammans med Per Gärdsell, så gick man mot helgen med lättare steg och många tankar, hur man ska tänka...... Man ska vända på allt till ett positivt tänkande... Inte alls svårt efter att ha lyssnat under ett par timmar på honom. Och sen var det, det här med hälsan, så enkelt. Glöm det där med gymkort och vad man ska ha på sig, när man går på gymmet. Ut och gå i 30 min. Du får frisk luft och det är gratis. Tack Per för den kommentaren, där försvann den ångesten.
Sist men inte minst fick vi demonstration på en återhämtningsstol, som de så varmt rekommenderade.
Blir att lägga på stora charmen för chefen under nästa vecka,
Men visst ser det härligt ut.....

Idag, en underbar dag, med en sol som lyser från en klar himmel, blir det en skön promenad följt av match i Sånnahallen och efterfest på Åvägen.
Hörs.........


Kommentarer
Postat av: Sassa lundgren

Tänker på dig! Ha nu en trevlig kväll, KRAMIS!

2009-02-28 @ 15:32:57
Postat av: Sassa lundgren

Tänker på dig! Ha nu en trevlig kväll, KRAMIS!

2009-02-28 @ 15:35:37
Postat av: Blogg-Pilla

nu fattar jag ingenting, ska du inte bo kvar?????

kramis

2009-03-01 @ 16:59:48
URL: http://pernillanordholm.blogg.se/
Postat av: Blogg-Pilla

då kan du skriva

2009-03-02 @ 19:39:50
URL: http://pernillanordholm.blogg.se/
Postat av: Blogg-Pilla

[email protected]

2009-03-02 @ 19:41:02
URL: http://pernillanordholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0