Modell för en dag.........

Då var en "inte helt vanlig" onsdag till ända. En dag med många nya upplevelser och om vi har skrattat! Ja, det kan ni räkna med.
 Första goa skrattet kom, när vi gick in i detta komplex, Turning Torso. Snacka om att känna sig förvirrad. Gick direkt till receptionen, där vi blev hänvisade till hissen på framsidan. Väl framme på framsidan hittade vi en skylt där det stod hiss, men ingen dörr. Vi tryckte och kände på dessa bräder, men ingenting hände. Då fick jag syn på en övervakningskamera, som jag med aktivt kropps språk försökte förklara att vi inte hittade någon hiss. vad tror ni händer? Jo, från ingenstans öppnas brädväggen och en hiss uppenbarar sig framför oss. 
Väl uppe på 12:de våningen, blev vi tre förvirrade damer väl omhändertagna. Första stoppet var hos sminkösen.
Några speciella önskemål, frågade hon. Nej, nej, sa jag. Du har fria händer. Sen satte hon igång.
När hon väl var klar och jag tittade mig i spegeln, fick jag en chock. Gud, vad jag var spacklad. Min första kommentar var. 
- Så här kan inte jag se ut!!! Hon lugnade mig med att de var tvungna att måla en mycket hårdare p.g.a blixtar. Jag liknade en färgkarta i ansiktet. Men, det var bara att köra på. När vi alla tre var klara fick vi sitta ner och vänta en stund, Sen satte det igång. På med kläder, posera, av med kläder, på med kläder, posera. Svettigt värre. Men vilka goa skratt...... Så roligt.
När vi var klara fick vi gå in i ett rum och bilderna skulle visas. Det var nog det, som var mest nervöst.
Mitt första konstaterande var. Ja du Eva, det är bara att acceptera, rynkerna sitter på plats. Sen kan jag lugna alla mina arbetskamrater, jag kommer imorgon. Blir inget fortsatt arbete i denna branchen.
Har lovat BloggPillan att sätta in någon bild, men snälla, återvänd till bloggen ändå.
Nu är det dax att gå och lägga sig efter en tuff arbetsdag, men väldigt händelserik och spännande.
Sov gott.







 


Kommentarer
Postat av: Helena

Va snygg du är syrran, man skulle nästan tro att du är lillasyster. kram

2009-02-05 @ 14:57:55
Postat av: Farmskan

Detta var verkligen ingenting att skämmas för! Skitsnyggt ju :)

2009-02-06 @ 21:50:21
URL: http://farmskan.blogg.se/
Postat av: BloggPilla

Vad var det jag sa, du blev ju assnygg eller det var du innan också, men var nöjd med bilderna. Sa ju att det skulle bli kul haha tror jag måste testa det också, vad fick ni betala för hela kalaset inkl bilderna? kram

2009-02-08 @ 20:06:08
URL: http://pernillanordholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0