Lördagen gick i skrattens tecken!

Ja, man visste ju att det skulle vara bra, men ändå!! Tomas Pettersson har än en gång slagit alla rekord. Han är ju bara för go. Att han bara kan.
Kvällen började ändå lite snopet. På biljetterna stod det att det hela började kl 19,30. Eftersom vi varit och sett showen med Sven-Ingvars, trodde jag att jag hade koll på läget, men icke. I min lilla värld, trodde jag att 19,30 var det insläpp, sen mat och att förställngen började vid ca. 21-21,30. Eftersom vi var lite osäkra på att hitta var vi ute i god tid och anlände till Slagthuset vid kvart i 7. Perfekt tyckte vi, men rätt snart blev vi varse om att vi nog var lite sena. Man skulle nämligen äta ute i restaurangen och sen gå in på teatern. "Detta är ingen krogshow" förklarade servitrisen. Kunde riktigt se hur hon tänkte, dessa lantisar......... och det fick jag bekräftat senare under kvällen.
Det löste sig bra ändå, fick äta det kalla på buffén och sen skulle de fixa så mat stod klar på bordet när det var paus.
När teatern väl började, så tog det inte många minuter, innan man hade kramp i magen av skratt. Kuta & Kör, handlar om en taxichaufför, som lever ett dubbelliv. Visserligen är det inget som ligger för mig, men efter denna show!! Aldrig, gud vad jobbigt med 2 partners och 2 hem, väldigt svårt att veta, var är jag och med vem.
En bit in i förställningen fick jag klara besked om det där med lantisar...... När denna stackars taxichaufför skulle ringa hem till en av sina fruar och förklara varför han var sen, drog han en historia om att han fått en körning till Tollarp och hamnat långt ute på landet....... Tollarp, svarade frun, var ligger det? Inte en aning, ute på vischan någonstans, inte konstigt att jag inte hittar hem......
Man får ändå se det positivt, Tollarp min gamla hem & födelseort, fick mycket reklam i föreställningen.
En mycket trevlig kväll med mycket skratt. Åh visst är det så, att det känns så skönt när man fått skratta. Rekommenderar verkligen Kuta & Kör, ni blir inte bevikna.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0