Varierande helg med ljus och värme!!!!!

Helgen har varit väldigt aktiv.
Lördag morgon fick killarna upp i ottan, tyckte dom. Då var klockan 10,00!
Fanns en del att fixa i trädgården. När arbetsfördelning var utlämnad, stod jag där igen med favoritsysslan (Ironi)
 
KRATTA LÖV!!  Det var bara att bita ihop. Killarna satte fart, så hade jag något val?

Ni kan ju själva tänka er, hur man känner sig efter 4 timmar med krattan i handen......
Om inte innan, så blev jag påminnd när jag stod i duschen och skulle schamponera in håret. Oj, oj, oj......
I den stunden nästan ångrade jag mig att jag tackat ja till inbjudan....

Väl nere i Malmö Arena kunde jag bara konstatera.... Vilken byggnad. Helt otroligt och något de var duktiga på var att laga mat.

Sen var det dax för dansen att börja, men innan dess fick dansbandskampens egen lille Thomas skoja till det lite...... Trodde han.... en sån där stund då man tycker det är pinsamt på någon annans bekostnad.

I alla fall, först ut var Drifters....
Efter 30 min var det dax för en av mina favoriter.. Black Jack.... Vi ställde oss lite längre fram, för vi ville ju bli uppbjudna. Där stod vi.... och stod....och stod...Yes, helt plötsligt hörde man någon säga, vill du dansa? Ja tack, svarade jag och vänder mig om. Till min stora besvikelse var det inte denne man som bjöd upp mig...


Inte han dans nr 2 heller. Kan informera er om att träning till ett maratonlopp är påbörjat...- Hann ändå konstatera att Black Jack inte alls var som förr i tiden, jo förresten, när de helt plötsligt börjar spela Ljus & Värme, tänke jag, har tiden helt stått stilla????
Då gick jag och satte mig vid bordet.
Fick bli storbilds TV:n och Danne förstås.... han vet hur det ska gå till...-

Söndagen blev det ett snabbt besök hemma hos Carina & Östen, sen var det hem och fortsätta i trädgården.
Inte nog med det.... avslutade kvällen med att åka ner till mamma handbollens träningspass......
Där konstaterade jag snabbt att Martin INTE fått någon som helst gen ifrån mig..
Men det var så roligt.
Fick ett skrattanfall, när jag fick beröm vid ett hoppskott, eller vad det nu heter. Märkte inte ens att jag lyfte från marken och gjorde jag nu det var det inte många millimeter....

Martin har nu lovat mig privatlektion, men det får vi ta i slutet på veckan, med tanke på lövkrattning och handbollsträning.
Nu ska jag sova gott....
Kram Eva


Kommentarer
Postat av: Blogg-Pilla

haha så du menar att än sitter takterna i. Ja handboll är kul, bara man inte möter någon som tar det på största allvar

2009-04-27 @ 21:47:37
URL: http://pernillanordholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0