100 kg klubben är igång!!!




Då har startskottet avfyrats!!!
I tisdags var den stora dagen. Vägning och mätning. Var väldigt nyfiken på BMI-mätningen. En analys som visar hur kroppen är sammansatt av vatten, fett, muskler och ECM. Det sistnämnda ska vara allt övrigt, som skelett, slaggprodukter osv.....

När mätningen var klar, skrevs resultatet ut, som började.....
Bästa Eva!
BIA-analys visar följande resultat..... Redan här hinner jag tänka....Bästa Eva, ja, nu är det nog kört.
Som tur var, bröt Frida (min coach) mina tankar med att säga, detta var ju inte så illa. Där pustade jag ut.
När hon förklarade mitt resultat och påpekade att jag hade en del muskler, blev jag lite mallig. Ja, så illa är det inte.
När vi kom till stapeln som visade fettmängden, låg den över mittgränsen. Ja, där kom det. I samma ögonblick säger Frida, men hade den inte varit det, hade du inte behövt vara här! Nej, det är ju sant.
Efter all genomgång med matsammansättning, motionstips och ny tid, var det bara att ge sig hemåt mot nya mål, som är 10 kg lättare.

Ser fram emot, när man kan lägga det ena svaret, när man får höra att man varit aktiv. " Du som har spelat fotboll i så många år."  Svaret brukar vara att det är 20 år sen och 10 kg sen. Förhoppningsvis kan jag om 10 veckor svara, Ja, men det var för 20 år sen... och inget mer....

Nu börjar det närma sig helg igen, en helg som enligt metrologerna ska gå i värmens tecken.
På lördag blir det besök i Malmö Arena. Dåblir det dans (om man blir uppbjuden) till favoriterna Lasse-Stefanz & Black Jack.

Må så gott....
Kram Eva


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0