Julen är här & Fidde i Trysil



Ja, som ni vet är Fredrik och jobbar i Trysil, vilket innebär en ny situation för mamma Arvidsson. Ingen Fredrik hemma. Har haft en del ångest för hur det ska gå, men jag gläds så åt att Fredrik trivs med sitt nya jobb. Vi har planerat in en stund med webbkamera, så datorn åker med till Yngsjö.
Igår, på lillejul, hade vi lite försmak på julen. Maja, Emma och Danne var här. Åt lite av julmaten och julklappsutdelning, så klart.
Som jag skrev innan, ska jag, Stefan och Martin åka till mamma & pappa i Yngsjö. Syrran med familj befinner sig på Lanzarote, så det blir en lite annorlunda jul.
Annars håller jag på min traditioner. Julaftons dag är stillsam här hemma. Brasan är tänd och julmusiken ljuder. Bara avkoppling. Klockan 3 blir det Kalle, fast man suttit där i 40 år, men mysfaktorn med att sitta där med sina nära och kära är en höjdpunkt. 
Önskar er alla en lugn och skön julafton.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0